Trastorns de la regió dorsal

Trastorns de la columna dorsal

D’una manera similar a la columna lumbar i cervical, el dolor a la columna dorsal normalment té el seu origen en el mateix conjunt de canvis posturals i musculars. A diferència de la columna lumbar i cervical però, el dolor de la columna dorsal no s’irradia cap als braços o les cames, sinó que es pot estendre al voltant de la caixa toràcica i al pit.

El dolor al pit pot ser aterridor i l’electrocardiograma s’utilitza per assegurar que el dolor és realment d’origen dorsal. Les costelles s’uneixen a la columna dorsal i com que estan íntimament relacionades amb la respiració, molts pacients amb dolor a la columna dorsal també senten que la seva respiració està restringida. La manipulació quiropràctica d’aquesta regió, sovint proporciona un alleujament del dolor sorprenent i una millora en la facilitat per respirar. En aquests casos, els pacients generalment senten un augment en l’energia a mesura que millora l’oxigenació.

Dolor d’extremitats

Els nostres braços i cames tampoc ho tenen gaire fàcil. Les nostres cames ens porten tot el dia, mentre que els nostres braços estan la major part del temps ocupats. Les càrregues i tensions acumulades són generalment suficients per a produir , molèsties i la degeneració posterior dels genolls, els malucs o els peus i els canells, els colzes o les espatlles. Molts de nosaltres no escaparem sense haver conegut el dolor en almenys una d’aquestes àrees diàriament sotmeses a un dur treball.