Tendinitis

Dolor en els tendons, tendinitis, tendinosi

Els tendons són estructures que són com cables que uneixen els músculs als ossos que mouen. Si girem el palmell de les mans cap amunt i formem un puny, els tendons es poden veure al canell. Els tendons, com tots els altres teixits del nostre sistema múscul-esquelètic estan constantment exposats a la tensió mecànica. Amb el temps es poden fatigar, causant dolor a mesura que es fan progressivament més prims i febles. Si es deixa que el procés segueixi el seu curs, pot desembocar en dolor debilitant i fins i tot la ruptura total dels tendons, cosa que sovint requereix cirurgia. El terme que descriu aquest deteriorament gradual en el tendó s’anomena tendinosi. Si el tendó s’inflama en diem tendinitis. En els tendons, hi ha una sèrie de problemes ben definits que són font de dolor i discapacitat.

Tendinitis supraespinosa

El tendó del supraespinós és la font més freqüent de dolor d’espatlla. És un dels quatre tendons que conformen el maniguet rotador. Un esforç excessiu o desacostumat pot fer que el tendó es debiliti. Alteracions en el to muscular canvien la forma moure’s de l’espatlla i així sorgeix el dolor. El tractament quiropràctic per restablir el correcte funcionament, juntament amb exercicis a casa pot portar a un alleujament ràpidament d’aquesta condició debilitant.

Tendinitis del bíceps

El tendó del bíceps és un altre tendó important que intervé en el dolor d’espatlla. Pateix d’una manera similar al tendó supraespinós i respon bé a la cura de la quiropràctica.